Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Συνέντευξη της Ροδούλας Σερδάρη-Παπαϊωάννου στο ηλεκτρονικό περιοδικό "Ανθρώπων Έργα"

Ροδούλα Σερδάρη-Παπαϊωάννου
Η Ροδούλα Σερδάρη - Παπαϊωάννου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Λευκωσία της Κύπρου. Από πολύ μικρή ηλικία είχε έμφυτο ταλέντο στην μουσική. Έτσι τελειώνοντας το λύκειο αποφάσισε να σπουδάσει σε αυτό το οποίο λάτρευε. Αργότερα γνώρισε τον σημερινό της σύντροφο τον κ. Ιωάννη Παπαϊωάννου, κλασσικό κιθαρίστα και τον ακολούθησε στην Αθήνα. Έναν άνθρωπο που όλα αυτά τα χρόνια είναι δίπλα της και την στηρίζει έμπρακτα. Έχει αφιερώσει όλη της την ζωή στα παιδιά τα οποία και λατρεύει. Είναι μια εξαιρετική προσωπικότητα με ήθος.

Η Ροδούλα Σερδάρη - Παπαϊωάννου εργάζεται σαν μουσικοπαιδαγωγός και έχει εκδώσει έως σήμερα τρία βιβλία. Το πρώτο της βιβλίο μάλιστα το οποίο κυκλοφόρησε το 2004 με τίτλο “Μαθαίνω μουσική παίζοντας, τραγουδώντας και ζωγραφίζοντας” σε εκδόσεις Φίλιππου Νάκα, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές βιβλιοθήκες και το 2008 αγοράστηκε για 150 από αυτές. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την συνέντευξη που παραχώρησε η Ροδούλα Σερδάρη - Παπαϊωάννου στο ηλεκτρονικό περιοδικό "Ανθρώπων Έργα". Μια συνέντευξη για την οποία την ευχαριστούμε πολύ. Εμείς τις ευχόμαστε καλή επιτυχία στο συγγραφικό της έργο.

- Θα θέλαμε να μας πείτε λίγα πράγματα για εσάς. Πού γεννηθήκατε, πού μεγαλώσατε, για τις σπουδές σας και γενικά πληροφορίες ώστε να σας γνωρίσουμε καλύτερα.
- Γεννήθηκα στην Κύπρο και συγκεκριμένα στην Λευκωσία. Εκεί μεγάλωσα και τελείωσα και το σχολείο. Αργότερα ήρθα στην Αθήνα όπου ολοκλήρωσα τις μουσικές μου σπουδές στο Κεντρικό Εθνικό Ωδείο. Είχα την τιμή να έχω δύο σπουδαίους ανθρώπους μουσικούς για καθηγητές μου, τους αείμνηστους Γεράσιμο Μηλιαρέση, ο οποίος ήταν ο καθηγητής μου στην κλασική κιθάρα και ο Αμάραντος Αμαραντίδης που ήταν ο καθηγητής μου στα ανώτερα θεωρητικά.
- Το κύριο επάγγελμά σας είναι αυτό του μουσικοπαιδαγωγού, όμως μέχρι σήμερα έχετε κυκλοφορήσει τρία βιβλία. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε στο να ασχοληθείτε και με την συγγραφή βιβλίων;
- Είμαι μουσικοπαιδαγωγός όπως το είπατε και είναι ένα επάγγελμα που με κάνει να νοιώθω ευτυχισμένη. Τώρα τα τρία βιβλία προέκυψαν αυθόρμητα. Από μικρή μου άρεσε να πλάθω ιστορίες στο μυαλό μου και αργότερα όταν μεγάλωσα, από τα δεκαεννιά και έπειτα, έγραψα στίχους που μελοποιούσα. Όταν πρωτοδούλεψα σε Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία ήθελα να δίνω την μουσική γνώση στα παιδιά με ευχάριστο τρόπο και έτσι έγινε το πρώτο μου μουσικό βιβλίο. Όταν έκανα και τις κορούλες μου, τους έλεγα πολλές ιστοριούλες αυτοσχέδιες και κάπως έτσι προέκυψε το παιδικό μυθιστόρημά μου. Έτσι λοιπόν αυθόρμητα μπήκε η συγγραφή στην ζωή μου.
- Το πρώτο σας βιβλίο κυκλοφόρησε το 2004 και είχε τον τίτλο «Μαθαίνω μουσική παίζοντας, τραγουδώντας και ζωγραφίζοντας» σε εκδόσεις Φίλιππου Νάκα. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για το βιβλίο αυτό καθώς και για την πορεία που χάραξε;
- Ναι ευχαρίστως. Όπως σας είπα και προηγουμένως, το βιβλίο αυτό γεννήθηκε στην ουσία μέσα
Μαθαίνω μουσική, παίζοντας, τραγουδώντας και ζωγραφίζοντας
στην τάξη. Είναι ένα βιβλίο που στηρίζεται στην  καθοδηγούμενη ανακαλυπτική μέθοδο η οποία εμπεδώνεται μέσα από παιχνίδι, τραγούδι και ζωγραφική. Είναι δοκιμασμένη στην τάξη και γι’ αυτό έχει και αυτή την επιτυχία. Υπάρχει το βιβλίο για τον μαθητή το οποίο συμπεριλαμβάνει και ασκήσεις αλλά και το βιβλίο του δασκάλου με αναλυτικά σχέδια μαθημάτων και δοκίμια αξιολόγησης. Το βιβλίο αυτό αγαπήθηκε αμέσως από τους συναδέλφους μου μουσικοπαιδαγωγούς αλλά και παιδαγωγούς και έχω πάρει πολλά ευχαριστήρια μηνύματα μέσω του εκδοτικού μου, κάτι το οποίο με έκανε πολύ χαρούμενη. Το 2006 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές βιβλιοθήκες, ενώ το 2008 αγοράστηκε από το Υπουργείο για 150 από αυτές.
- Από όσο γνωρίζουμε, αγαπάτε πολύ την μουσική και τα παιδιά. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που δύο χρόνια μετά από την έκδοση του πρώτου σας βιβλίου, ακολουθεί το βιβλίο με τίτλο «Η Αννούλα στην κατασκήνωση» σε εκδόσεις Κέδρος. Ένα βιβλίο γραμμένο για τους μικρούς μας φίλους το οποίο είχε μεγάλη επιτυχία. Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για το βιβλίο αυτό;
- «Η Αννούλα στην κατασκήνωση» ξεκίνησε σαν παραμυθάκι το οποίο έλεγα στις κορούλες μου όταν ήτανε μικρές. Ήθελα μέσα από αυτό να τους δείξω ότι περνάνε πολύ πιο όμορφα όταν δεν ακούνε την κυρία γκρίνια και την κυρία αταξία. Αργότερα κάθισα και το ανέπτυξα και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου παιδικό μυθιστόρημα. Πραγματεύεται την συμπεριφορά ενός πολύ δύστροπου και κακομαθημένου παιδιού, της Αννούλας, η οποία αλλάζει μέσα σε μια κατασκήνωση. Η επιτυχία του πιστεύω οφείλεται στο ότι κάθε παιδί βρίσκει στοιχεία ίσως από τον εαυτό του στην Αννούλα αλλά και επειδή έχει ένα πολύ αισιόδοξο τέλος, στο οποίο αφήνει μια γλυκιά γεύση.
Η Αννούλα στην κατασκήνωση - Ροδούλα Σερδάρη-Παπαϊωάννου
- Θα θέλαμε να μας πείτε τι σας οδηγεί να γράψετε ένα βιβλίο και τι βιώνεται στο διάστημα που εμπλέκεστε στην διαδικασία του πλασίματος των ηρώων σας. Οι ήρωες σας, εμπεριέχουν κάτι από εσάς; 
- Πέρα από το παιδαγωγικό βιβλίο το οποίο γράφτηκε γιατί ήθελα να κάνω το μάθημά μου για τα παιδιά ευχάριστο, τα άλλα δύο βιβλία μου τα έγραψα γιατί ήθελα να περάσω κάποια μηνύματα μέσα από αυτά. Κατά την περίοδο της δημιουργίας συμπάσχω με τους ήρωες και κάποιες φορές ταυτίζομαι με αυτούς. Φυσικά οι ήρωες μου εμπεριέχουν και δικά μου στοιχεία γιατί στην ουσία μέσα από αυτούς περνώ και τα μηνύματά μου.
- Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σας διαβάσω μία κριτική της Δήμητρας Γκίλη :
"Μόλις τελείωσα το βιβλίο της αγαπημένης μου φίλης - συγγραφέως κ. Ροδούλας Σερδάρη-Παπαιωάννου, με τίτλο “Με το χρώμα της αλήθειας” από τις εκδόσεις Όστρια. Ένα βιβλίο εξαιρετικό, ένα βιβλίο που με πλημμύρισε με πλήθος συναισθημάτων. Συγκινήθηκα, έκλαψα, πόνεσα, προβληματίστηκα. Μία ιστορία που μας διδάσκει πώς μπορεί η ζωή να αλλάξει ριζικά. Πώς μπορεί αυτή να χρωματιστεί με το χρώμα της αλήθειας, πώς μπορεί να αρωματιστεί με το άρωμα της αγάπης. Ένα βιβλίο που κάνει τον αναγνώστη να καταλάβει πια είναι τα σημαντικά πράγματα της ζωής. Όταν η ψυχή κάποιου είναι άδεια από αγάπη τότε αυτός είναι πιο φτωχός από τον πιο φτωχό άνθρωπο. Ένα βιβλίο που το προτείνω ανεπιφύλακτα. Συγχαρητήρια αγαπημένη μου φίλη!!
Σ’ ευχαριστώ για τις συγκινήσεις που μου πρόσφερες."
Πρόκειται για μία κριτική που αφορά το νέο σας βιβλίο «Με το χρώμα της αλήθειας» σε εκδόσεις Όστρια. Θα θέλαμε να μας πείτε λίγα πράγματα για το νέο σας μυθιστόρημα.
- Καταρχήν να ευχαριστήσω την αγαπημένη μου Δήμητρα για την τόσο όμορφη κριτική της. Πραγματικά όταν το έγραφα, σε αυτό ακριβώς στόχευα, αυτά ακριβώς τα μηνύματα ήθελα να περάσω
Με το χρώμα της αλήθειας - Ροδούλα Σερδάρη-Παπαϊωάννου
στον αναγνώστη. «Το χρώμα της αλήθειας» είναι ένα μυθιστόρημα που βλέπει την ζωή με την δική μου την ματιά. Δηλαδή ποια είναι τα σημαντικά σε αυτήν και τι αξίζει πιο πολύ. Ένα γεμάτο πορτοφόλι ή μια πλούσια ψυχή; Φυσικά οι απαντήσεις δίνονται με επιχειρήματα. Μέσα σε αυτό θίγονται αλήθειες και προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας, όπως είναι η ανεργία, η εκμετάλλευση του υπαλλήλου, η σεξουαλική παρενόχληση από τον οικονομικά ισχυρό προς τον οικονομικά ασθενή και πολλά άλλα.
- Ποιος από τους χαρακτήρες του συγκεκριμένου μυθιστορήματος έχει κάτι από εσάς; Αν ταυτίζεται δηλαδή κάποιος ήρωας με εσάς.
- Η ηρωίδα του βιβλίου η Έλενα, έχει αρκετά στοιχεία δικά μου, του δικού μου χαρακτήρα, όπως και ο πεισματικός και δυναμικός χαρακτήρας της φίλης της Έλενας, της Σοφίας. Με αυτά τα δύο πρόσωπα ταυτίζομαι πιο πολύ.
- Θα θέλαμε να μας πείτε τι ρόλο έχει παίξει η οικογένειά σας όλα αυτά τα χρόνια που ασχολείστε με την συγγραφή.
- Η οικογένειά μου με στήριξε και με στηρίζει από την πρώτη στιγμή σε αυτό που κάνω. Οι κορούλες μου με τον ενθουσιασμό τους και ο Γιάννης ο σύζυγός μου με την αγάπη του και έμπρακτα. Ότι θέλω από τεχνικής πλευράς είναι πάντα εκεί και μου λύνει οποιαδήποτε προβλήματα και να έχω. Είναι συνέχεια δίπλα μου και τους ευχαριστώ πάρα πολύ γι’ αυτό.
- Πιστεύετε ότι κάποιος γεννιέται ή γίνεται στην πορεία συγγραφέας;
- Πιστεύω ότι το μικρόβιο υπάρχει από την αρχή και απλά στην πορεία εξελίσσετε.
- Ποια είναι η σχέση σας με το διαδίκτυο;
- Έχω πολύ καλή σχέση με το διαδίκτυο. Πριν από ενάμισι περίπου χρόνο ήμουν αρνητική αλλά όταν έφτιαξα το ιστολόγιο μου, καθώς και λογαριασμό στο facebook, γνώρισα τόσο όμορφο στην ψυχή κόσμο ώστε τώρα έχω αλλάξει πια γνώμη.
- Στο παρελθόν έχουμε ακούσει κάποια τραγούδια τα οποία τα παρουσιάσατε συνοδευόμενη από τον σύντροφο της ζωής σας, τον κ. Ιωάννη Παπαϊωάννου ο οποίος ασχολείται επίσης με την μουσική. Σκέφτεστε να κυκλοφορήσετε στο μέλλον κάποιο μουσικό cd;
- Προς το παρόν δεν έχουμε κάτι τέτοιο στο μυαλό μας. Ότι γίνεται, γίνεται για την αγάπη μας για την μουσική. Τώρα στο πολύ μακρινό μέλλον δεν ξέρω τι θα γίνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

About